Hvad enten vi vil det eller ej, så påvirker den digitale verden os, både privat og indenfor forretningsverden.
Digital nytænkning indenfor B2B
Den gamle måde at gøre forretning på, har fået sig et skub, og dermed er det godt at tænke ind digitale kanaler i forretningsplanen.
Her er det ikke kun tale om et godt website, eller en facebookside for virksomheden.
Her drejer det sig om, på hvilken måde, virksomheden skal forholde sig til de digitale kanaler. Der er flere buzz words som omhandler integrering af digitale kanaler, f.eks inbound marketing, social selling, omnichannel etc.
Z-mot og B2B på toget
Z-mot er en forkortelse af Zero Moment of Truth – et begreb Google satte ord på, for at beskrive det fænomen der opstår når vi bruger internettet til daglig.
Beslutningsprocessen, når det kommer til at handle en vare, er ikke kun i butikken eller når vi møder en forretningspartner, den er der lang tid før det.
I dag søger vi information lang tid før, som f.eks når vi sidder på toget, i bussen, hos frisøren eller derhjemme. Denne tid bliver kaldt for ZMOT og har gjort at købsprocessen ser anderledes ud idag.
Tænk Z-mot ind i din relation til dine forretningskunder
Indenfor B2B har det altid handlet om at opbygge stærke relationer til sine forretningspartner, da det jo handler om et mere dybdegående samarbejde. Tæt kommunikation, økonomi og fælles koordinering har været vigtige ingredienser til et varigt samarbejde og mersalg.
I dag har vi at gøre med nye generationer som tænker og agerer anderledes, og som ikke har samme behov som de forretningskunder vi tidligere handlet med. De i sin tur vil også højst sandsynligt have nye kunder som tilhører yngre generationer. Det er her vi som virksomhed bliver nødt til at arbejde med en digital tankegang og inkludere en digital strategi.
Tænk ind Zero Moment of Truth så at tilliden til din virksomhed opdages og skabes gennem den information de får omkring din virksomhed på nettet.
Den ekspertviden omkring brandet og din virksomhed vil de have med sig, allerede før I haft det første møde. Det er det som gør at de beslutter sig for at din virksomhed er god nok at handle med.
Digital konceptudvikling og marketingstrategi
En digital konceptudviklere tænker ind digitale kanaler for at vise og forstærke en virksomhed ansigt udad i harmoni med virksomhedens strategi. Den digitale markedsføringsplan er med til at tiltrække nye potentielle kunder i marketing tragten.
I forhold til gamle B2B kunder, er den digitale strategien med til at forstærke og tydeliggøre virksomhedens brand og image hvilket er vigtigt for at forretningskunderne skal have fortsat tillid til virksomhed og det som bliver fortalt på de sociale medier, webside og andre digitale tiltag.
B2B
/0 Kommentarer/i Business 2 Business /af LabanDigital verden – digital tankegang
Hvad enten vi vil det eller ej, så påvirker den digitale verden os, både privat og indenfor forretningsverden.
Digital nytænkning indenfor B2B
Den gamle måde at gøre forretning på, har fået sig et skub, og dermed er det godt at tænke ind digitale kanaler i forretningsplanen.
Her er det ikke kun tale om et godt website, eller en facebookside for virksomheden.
Her drejer det sig om, på hvilken måde, virksomheden skal forholde sig til de digitale kanaler. Der er flere buzz words som omhandler integrering af digitale kanaler, f.eks inbound marketing, social selling, omnichannel etc.
Z-mot og B2B på toget
Z-mot er en forkortelse af Zero Moment of Truth – et begreb Google satte ord på, for at beskrive det fænomen der opstår når vi bruger internettet til daglig.
Beslutningsprocessen, når det kommer til at handle en vare, er ikke kun i butikken eller når vi møder en forretningspartner, den er der lang tid før det.
I dag søger vi information lang tid før, som f.eks når vi sidder på toget, i bussen, hos frisøren eller derhjemme. Denne tid bliver kaldt for ZMOT og har gjort at købsprocessen ser anderledes ud idag.
Tænk Z-mot ind i din relation til dine forretningskunder
Indenfor B2B har det altid handlet om at opbygge stærke relationer til sine forretningspartner, da det jo handler om et mere dybdegående samarbejde. Tæt kommunikation, økonomi og fælles koordinering har været vigtige ingredienser til et varigt samarbejde og mersalg.
I dag har vi at gøre med nye generationer som tænker og agerer anderledes, og som ikke har samme behov som de forretningskunder vi tidligere handlet med. De i sin tur vil også højst sandsynligt have nye kunder som tilhører yngre generationer. Det er her vi som virksomhed bliver nødt til at arbejde med en digital tankegang og inkludere en digital strategi.
Tænk ind Zero Moment of Truth så at tilliden til din virksomhed opdages og skabes gennem den information de får omkring din virksomhed på nettet.
Den ekspertviden omkring brandet og din virksomhed vil de have med sig, allerede før I haft det første møde. Det er det som gør at de beslutter sig for at din virksomhed er god nok at handle med.
Digital konceptudvikling og marketingstrategi
En digital konceptudviklere tænker ind digitale kanaler for at vise og forstærke en virksomhed ansigt udad i harmoni med virksomhedens strategi. Den digitale markedsføringsplan er med til at tiltrække nye potentielle kunder i marketing tragten.
I forhold til gamle B2B kunder, er den digitale strategien med til at forstærke og tydeliggøre virksomhedens brand og image hvilket er vigtigt for at forretningskunderne skal have fortsat tillid til virksomhed og det som bliver fortalt på de sociale medier, webside og andre digitale tiltag.